Myndighetene i Norge setter strengere krav til bankene. Alle bankene har derfor fått krav om at vi må kjenne til hvilket formål/hensikt den enkelte kunde har med å bruke oss. I det ligger det også hvordan du vil bruke banken som kunde.

Dette er opplysninger vi må innhente på nye kunder samt holde ajour på eksisterende kundeforhold. Et skjema (kundeerklæring) må fylles ut, som du enten får elektronisk i mobil-/nettbank, evt så kan det også hende du har fått dette i posten.

Vi er også pålagt å kunne dokumentere alle kunders identitet, selv om vi som lokalbank kjenner våre kunder. Denne dokumentasjonen er kopi av gyldig legitimasjon, som er fortrinnsvis pass.

Er det spesielle omstendigheter som gjør at du ikke kan oppfylle kravene i brevet du får, ber vi deg ta kontakt med oss og beskrive problemet. Dette er informasjon banken plikter å innhente, men vi bestreber oss på å hjelpe deg så langt vi kan.

 

Slik leverer du informasjonen til oss:

Skal du levere legitimasjon ser vi helst at du tar med legitimasjonen til banken, slik at vi får skannet den skikkelig.

Obs: Ber vi om legitimasjon, men du absolutt ikke har mulighet til å komme innom oss og i stedet sender en kopi, må denne kopien være bekreftet av offentlig instans eller to myndige norske personer. Se skjema for å kopiere-legitimasjonIkke-bekreftede kopier, eller kopier av dårlig kvalitet, kan ikke brukes.

Skal du levere kundeerklæringsskjema, kan du gjøre det på den måten som passer deg best.

  • Kom innom en av våre avdelinger:

Askim, Dr. Randersgate 4

Spydeberg, Stasjonsgata 29

Ski, Torgveien 10

Ås, Brekkeveien

 

  • Send det elektronisk i nettbanken: Logg inn i nettbanken og velg «Kontakt oss» i venstre-menyen, og deretter «Meldinger». Klikk så på de tre strekene oppe til høyre og velg «Ny melding». Last så opp en skannet kopi av informasjonen du skal sende oss. Denne kommunikasjonsformen er helt sikker.
  • Send skjema per post: Askim & Spydeberg Sparebank, Pb 143, 1801 Askim.

 

Vi setter utrolig stor pris på din hjelp, i dette viktige arbeidet.

Skulle det være noen spørsmål vennligst kontakt oss på: Telefon 69816200 mellom kl. 09-15.00 hverdager, eller en mail til post@asbank.no.

 

Tusen takk.

Mvh Askim & Spydeberg Sparebank